La bella Venezia

Luna trecuta am fost sa vizitam celebrul si romanticul oras pe apa Venetia.

E la doi pasi de noi, asa ca ne-am urcat in tren, iar in 20 de minute am fost acolo.

Nici nu am iesit bine din gara, ca am si traversat unul din infinitele poduri ale orasului, dand nas in nas cu un mega “magazin al placerii” Magnum, plin de inghetata si alte bunatati de la celebrul brand.
Nu am apucat sa fac poze, dar va las aici 2 imagini imprumutate de pe net.

magnum-venezia

magnum-pleasure-shop-venezia
Intial, am fost la Venetia pentru deschiderea Carnavalului, insa nu am avut norocul de a admira prea multe costume. Cel mai probabil, frica indusa de alerta de terorism i-a tinut pe oameni departe de a participa la eveniment. Unde mai pui vremea inchisa si friguroasa.

Dar acest lucru nu ne-a descurajat.
Am zabovit putin in piata San Marco in asteptarea costumelor, am facut cateva poze, apoi am hotarat sa vizitam o parte din oras.

basilica-san-marco
porumbei-san-marco-venetia
gondola-venetia

costume-carnaval-venetia

costume-venetia-italia-2017

costume-star-wars-venetia
picioroange-carnaval-venetia

costum-mickey-mouse-venetia
Intr-un gang mai retras, 2 doamne costumate stateau mandre la pozat cu niste turisti. Pareau dragute si de treaba. Dupa ce au terminat cu pozele, supriza, au cerut bani turistilor.

Unul dintre ei a vrut sa plece fara sa achite, dar l-au facut sa se razgandeasca imediat ce i-au adresat pe un ton rastit in limba romana si cu mana intinsa intrebarea “Da’ tu nu platesti!?”

In acel moment m-am uitat mai bine la ele si mi-am dat seama ca sunt de origine rroma, profitoare de pe urma unui festival care in mod normal este gratis si destinat amuzamentului, nu targuielilor de 2 lei.

De aceeasi situatie ne-am mai lovit la inca doua perechi de “doamne” in costume ieftine care chemau entuziasmate turistii sa faca poze cu ele, apoi le cereau bani.
Am vazut cum aveau borseta prinsa in talie pe deasupra costumului.
Ne si miram de ce sunt atat de dornice de a face niste fotografii. Ca doar nu aveau nevoie de notorietate pe internet.

costume-ieftine-carnaval-venetia

carnaval-venetia-costume-ieftine
carnaval-venetia-bani-pe-poze

Strabatand orasul, am dat peste cativa adevarati iubitori ai carnavalului, imbracati in costume de bun gust, care pareau cu adevarat autentice si meritau scoase la defilare.

costum-carnaval-venetia

costume-vechi-venetia
zorro-carnaval-venetia
Am mers in grup cu ei cateva stradute, iar pentru o clipa am uitat ca suntem in anul 2017. I-am studiat si i-am admirat pana cand ne-am gasit un alt traseu de urmat.

costume-carnaval-venetia-2017
masti-carnaval-venetia
carnaval-venetia-2017
carnaval-venetia-masti-costum
carnaval-venetia-costume
Am lasat la o parte zona aglomerata si am luat-o la pas pe toate stradutele pe care le-am considerat noi interesante. Unele erau atat de inguste ca nu puteai sa intinzi mainile in pozitie orizontala, iar multe dintre ele pareau doar un spatiu care delimita doua blocuri.

strada-ingusta-venetia
Ceea ce m-a fascinat cu adevarat au fost cladirile foarte vechi, care pareau sa se darame in orice moment. Au un farmec aparte si reusesc sa te transporte inapoi in trecut, chiar daca e imposibil sa nu te gandesti la dezastrul in care ai fi prins in cazul unui cutremur mai puternic.

Curiozitatea noastra ne-a facut sa intram in si mai multe locuri ascunse si necirculate. Am “invadat” inclusiv o scara de bloc locuita, dar intunecata si veche, ceea ce m-a convins ca n-as putea sa traiesc in acea nesiguranta, in special din cauza gangului prin care trebuia sa treci pentru a ajunge acolo.

ruine-venetia
Structura orasului mi s-a parut destul de inghesuita si intortocheata, ducandu-ma cu gandul la un labirint. La un moment dat ne-am invartit de vreo 3 ori in cerc, desi noi aveam impresia ca mergeam pe directia inainte. Deci, cum spuneam, un labirint.

Desi carnavalul de la Venetia nu a fost in anul sau de apogeu, orasul in sine a reusit sa ne surpinda si fara acest “supliment”.

Am admirat gondolele, arhitectura si ne-am lasat fermecati de mirosul vechi al cladirilor.

canal-venetia-gondola.jpg
gondola-canal-venezia
gondole-venetia
Am vazut vaporase, pe care ei le denumesc “vaporetti” si barci “taxiuri”, in loc de autobuze si masini, pe care locuitorii le folosesc pentru a se deplasa pe distante mai lungi.

apa-venetia
M-au bucurat porumbeii care mergeau pe langa oameni fara frica si se uitau la noi ca niste mici cersetori atunci cand am ciugulit ceva frugal pe o bancuta in oras.

La finalul calatoriei, am vazut unul dintre cele mai importante si controversate poduri din Venetia, Ponte della Costituzione sau Ponte di Calatrava, inceput in anul 1999 si terminat in 2008. Evident, contrastul dintre o constructie atat de moderna si un oras atat de vechi a fost principalul subiect de disputa.

ponte-della-costituzione
Si cel mai mult, m-am uimit pe mine insami ca, desi am mers pe jos 8 ore incontinuu, mi-am dat seama ca ma dureau picioarele al naibii de tare abia cand ne-am intors la gara.
Asta nu a insemnat decat ca tot ceea ce am vazut in acel oras m-a facut sa uit complet ca am un corp de carat dupa mine.

Si as mai repeta experienta. Dar la vara, imbracata intr-o rochie lunga diafana, cu parul prins lejer, ascunzandu-ma de soarele arzator intre peretii inalti si racorosi ai Venetiei 🙂.

 

Leave a Reply

