Sfantul drum cu avionul si romanii lui

Vreau sa va spun ca lunile trecute am avut cea mai mind blowing calatorie intr-un avion plin de romani care se intorceau, impreuna cu mine, din Italia in Romania. A fost de teatru comic. Aveti rabdare si cititi tot.

Nu imi place sa ma trezesc cu noaptea in cap, mai ales pentru calatorii lungi, prin urmare nu mai stiu ce am facut pana sa ma trezesc la o super coada la controlul de securitate din aeroport.

Pentru un moment am avut impresia ca stau la rand la biserica sa prind aghiasma si busuioc sfintit ca se tot impingeau oamenii in mine si toata lumea vorbea romana. Dar ce sa caut eu acolo? N-aveam ce sa caut.

Mi-am revenit repede cand mi-a sarit in ochi o papusa blonda made in China, cu par lung pana la fund, ruj rosu lucios, cizme cu toc inalt si un palton de piele de caprioara. Cred. N-am studiat prea bine materialul. Parea greoi si era de culoarea camilei. Parca. In fine.

Mi-am dat seama ca e romanca dupa aerul de Taraf TV in care era invaluita si parfumul extra dulce cu care mi-a intoxicat in mod barbar traheea.

Ne-am intalnit din nou cateva minute mai tarziu. De data asta era in compania altor romani. Stateau 2 randuri de scaune mai incolo de noi, fix in fata noastra.
Se pozau frumos cu stalpii din aeroport si vorbeau tare cu ceilalti companioni care erau la geam cativa metri mai incolo ca sa se minuneze de aveoanele parcate.

Principesei blonde nu i-au placut pozele, am vazut cum se stramba nemultumita la ele, asa ca si-a mai facut cateva selfie-uri din unghiurile ei bune ca sa nu i se vada gusa in care ii era indesata fata.

Nu stiam daca sa plang sau sa rad de ei, dar ma rugam sa nu fie in acelasi avion cu noi. Dupa care am auzit un anunt din difuzoarele alea infundate pentru zborul catre Bucuresti cu Blue Air.
Am vazut cum incep sa isi stranga bagajele si am rasuflat usurata pana cand unul dintre ei a strigat “Ba, asta-i Blu Eir, nu-i al nostru”. Si s-au asezat la loc pe scaun.
Apoi m-am rugat sa nu abia locuri langa ale noastre in avion.

La ora 10:00 am asistat la o cearta dintre un nene care injura in romana un angajat italian si compania aeriana de zici ca il exorciza cineva.
De ce tipa? Pentru ca se anuntase ca o parte din bagajele de mana vor fi trimise gratuit la cala din cauza aglomeratiei.
Nu a fost singurul care s-a revoltat, dar a fost singurul care a avut tupeul sa se certe in mod direct cu cineva “responsabil” care nici macar nu intelegea ce i se zice. Apoi a continuat sa tipe de unul  singur si cand a urcat in avion.

Mai tarziu putin eram deja imbarcati si ne ocupam locurile usurati ca formatia Taraf TV nu se afla in proximitate, incercand sa ne facem comozi in cei -2 metri patrati de spatiu de care dispuneam pe scaune.

La scurt timp de la decolare stewardesele au adus meniul pe care toata lumea il asteptase cu stomacul nerabdator.

Dupa niste rasfoieli aprofundate, romanii au inceput sa se indoape cu sendvisuri, alune si sucuri mai ceva ca la standurile cu mostre gratuite de la Carrefour.
Dupa plescaituri digerari si sieste, o duduie a hotarat ca este timpul sa dea startul la next level, cumparand niste parfumuri.

Atat le-a trebuit celorlalte pasagere. Sa fie provocate.
Au inceput toate sa cumpere cate 3-4 parfumuri de parca era o competitie pe viata si pe moarte.

La un moment dat se comandau atat de multe parfumuri din toate partile si se fluturau banii in aer incat aveam impresia ca sunt la o licitatie ceva.

In ultimele 10 minute inainte de aterizare, insotitoarele de zbor au anuntat in difuzoare o super promotie si mai misto decat alea din meniuri.
Promotie a fost cuvantul cheie. Toata lumea a innebunit mai rau decat o facuse cu mancarea si parfumurile.

Stewardesele alergau frenetic sa adune banii. Se citea bucuria pe chipul lor. Oamenii cereau mai mult. Toti aruncau cu valuta spre insotitoarele de zbor ca manelistii in lautari pentru dedicatii. Asa ceva nu vazusem nici la pariurile cu cai.
Personajele lui Caragiale erau neinspirate in comparatie cu astia.

Dupa ce s-a terminat haosul, toata lumea era pregatita de aterizare, dar eu inca mai puteam simti nelinistea unor pasageri care se gandeau dezamagiti ca poate n-au cumparat suficient de mult.

Sfarsit!

P.S Era sa uit de aplauze. Au fost si aplauze la aterizare.

P.S 2 Poveste reala.

2 thoughts on “Sfantul drum cu avionul si romanii lui

Leave a Reply

