Copiii anilor ’90

Acum cateva zile mi-am adus aminte cu putina nostalgie de copilaria mea. Si ce mai copilarie!

Astazi, vreau sa va aduc si voua inapoi acele amintiri. Pentru ca sunt sigura ca noi, copiii anilor ’90, am trait aceleasi momente de bucurie maxima in fiecare minut al copilariei noastre.

Copiii ’90 suntem noi, cei care am carat ghiozdane mai mari si mai grele decat noi, pline de carti, caiete si penare cu stilouri, rezerve de cerneala, creioane si carioci.

Suntem cei care ne grabeam sa ajungem acasa pentru a iesi afara la joaca pe strazile din apropierea casei.
La adevarata joaca unde alergam bezmetici cu ceilalti copiii, ne jucam cu mingea, saream coarda, faceam sotronul si ne doream sa nu se termine niciodata acea parte din zi.

Suntem cei care ne suparam cand ne chemau parintii la masa pentru ca, desi ne era foame, nu voiam sa pierdem niciun moment din distractia de afara.
Mancam pe fuga si totusi ni se parea o eternitate acel timp in care infulecam ce aveam in farfurie. Apoi ieseam din nou afara disperati de joaca si intram in casa abia cand se insera.

Vara sau iarna, noi tot afara eram. Nu ne oprea nici macar frigul sau hainele ude dupa o bataie zdravana cu zapada.

Generatia anilor ’90 a stiut ce inseamna sa te murdaresti, sa iei cazaturi, sa iti agati¬†hainele in garduri, sa ai maini si picioare rupte, julituri in coate si in genunchi si cum sa fie mandra de toate semnele “de buna purtare”.

In schimb, generatia ’90 nu a stiut prea mult ce inseamna jocurile pe calculator si cu atat mai putin internetul, decat de la o varsta destul de inaintata.
Nu a stiut ce inseamna sa iti petreci copilaria singur in casa, vegetand pe scaun.

Noi, copiii anilor ’90, am trecut prin toate experientele, cu bune si cu rele. Am atins, am vazut si am explorat absolut tot ce se putea gasi afara.

Am facut miscare, am socializat, am mancat sanatos si ne-am bucurat de niste parinti care se preocupau de cresterea noastra libera, ci nu de parenting modern si alte bazaconii despre cum sa-ti tii copilul cat mai departe de lumea reala.

Ne-au lasat sa ne hranim toate curiozitatile din mediul exterior, sa luam contact cu cat mai multi oameni si alte fiinte necuvantatoare si sa simtim pe deplin ce inseamna sa fim cu adevarat copii.

Astia sunt copiii anilor ’90. Astia suntem noi. Plini de amintiri adevarate¬†din copilarie :).

Nu uitati sa dati follow blogului si like paginii de facebook pentru a afla cand voi posta urmatorul articol.

2 thoughts on “Copiii anilor ’90

  1. liviu

    Daca vreunul din copiii anilor 10 000 BC ar fi trait, ne-ar fi povestiti ce frumos era sa tragi mamutii de trompa sau cum pestera era mai interesanta decat apartamentul la bloc.
    Acuzam copiii ca stau pe PC si nu ies afara dar noi, astia din ’80-’90 ce facem toata ziua? Bunghinim telefoanele si cersim admiratia unor oameni pe care nu ii cunoastem. Este Skyrim mai nociv ca Facebook sau libertatea.ro?
    Nu conteaza activitatile ci gandul care te mobilizeaza sa le faci si satisfactia ce o obtii din asta,
    Atat timp cat un om, adult sau copil este multumit de ceea ce face si nu face rau nimanui, de ce sa vrem sa faca altceva?
    Plus inca o chestie, cati dintre cei din generatia ’80-’90 se duc cu copiii in parc? daca ei nu ne vad, de unde sa stie ca exista si asa ceva?

    Like

    • Carmen Puscasu

      N-am acuzat copiii. Chiar am strecurat la final o chestie cu parentingul modern care tine de parinti.
      In plus, eu doar am reamintit ce copilarie am avut noi. Am vrut sa-i fac si pe ceilalti sa ia o pauza de respiro de la activitatile cotidiene si sa isi aminteasca pentru 2 minute ce frumos a fost.

      Like

Leave a Reply

